• Fulton Sheen serà beat el proper 21 de desembre
  • Trobada de voluntaris de la Pastoral de la Salut al bisbat de Sant Feliu de Llobregat
  • Comencen les obres de restauració de l'església de Santa Maria d'Almenar
  • Convocada la 85è edició del Concurs de Pessebres i la 45è de l'infantil i juvenil
  • Nota final de l'Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal Espanyola
  • 400 establiments de la demarcació de Tarragona comencen a recollir les donacions del Gran Recapte
  • El Papa convida els catòlics tailandesos a convertir-se en deixebles missioners
  • El web del Museu Diocesà de Tarragona incorpora una visita virtual a les sales d’exposició permanent
  • Els bisbes catalans parlen de la Solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist, Rei de tot el món
  • El Papa als bisbes tailandesos: "Siguin pares del seu poble, no clericalitzin la missió"

Amazònia i la Mediterrània: la travessia de la Carmen

Milers de persones travessen la selva amazònica i cada dia deixen enrere la seva terra natal a la recerca d'un futur millor. Molts veneçolans pretenen arribar a Equador, on la política d'acollida és una de les més generoses d'Amèrica Llatina. Entre ells, Vatican News, va conèixer una jove, que fa unes setmanes es va escapar de Veneçuela amb el seu fill de tot just d'uns mesos d'edat.

Vatican News, 7 novembre 19

Càritas Equador li va obrir la porta a ella i al seu fill, i als afores de Quito, al nord-oest de l'Amazònia, ha creat un centre d'acollida de refugiats que pot acollir unes 40 persones. La peculiaritat d'aquest centre és que els refugiats poden romandre-hi un màxim de tres dies, el temps suficient per tramitar els documents d'entrada i estada al país sud-americà. La política d'acollida a l'Equador és tan eficient que normalment en pocs dies els refugiats tenen els papers per trobar un habitatge estable i una ocupació.

Així és com la Carmen ens parla del seu viatge per l'Amazònia:

"Em vaig escapar per raons econòmiques. Vivia a Veneçuela amb els meus tres fills i el meu germà. Vam sortir de Cúcuta i vam caminar durant 17 dies, principalment per Colòmbia. Tots ells em van ajudar en el camí. Ens vam quedar a la frontera colombiana durant 19 dies perquè no tenien visat d'entrada i no ens van deixar passar. Així que vam decidir continuar el viatge a través de la selva per arribar a l'Equador. Quan vam arribar aquí, on hi ha el centre de recepció, no sabia que era un lloc per a refugiats. Una senyora que coneixia el nostre viatge, un àngel enviat per Déu, ens va trobar en un parc on ens allotjàvem i ens va ajudar a contactar amb aquest centre. Gràcies a ella, estem aquí ara.

A la Carmen no li agrada parlar de política i ni tan sols està molt interessada en el tema. L'única cosa que demana i espera és poder tornar al seu país el més aviat possible. Mentrestant, està molt agraïda pel suport donat pels equatorians als refugiats:

"No pots imaginar-te el patiment durant el viatge. El que em va empènyer a seguir endavant va ser el fill que portava en braços i els altres dos al meu costat. No obstant això, va ser molt difícil. Hi va haver moments en què m'hagués agradat tornar, com aquella nit en què el meu fill tenia febre. La meva casa està a Veneçuela, però gràcies a Déu tenim un lloc on podem quedar-nos i menjar i gràcies a Déu que hi ha gent que ens ajuda i ens dóna suport.

Carmen

La Carmen ja no té pares, però té molts amics a Veneçuela. I té una forta nostàlgia per la seva llar i per tots els que estima, però té la serenitat de veure la seva experiència com una nova oportunitat per a ella i els seus fills, fins i tot per als més petits, que encara no entenen el que passa al seu voltant:

"No sap el bonic que és estar a casa seva, entre la pròpia gent, vivint en pau. I encara que estigui amb alguns parents aquí a l'estranger, també trobo molt a faltar al meu país.

Imprimir Noticia |  Enviar a un amic |  Exportar a PDF |  Augmentar grandària Restaurar grandària Disminuir grandària

Opcions:

MONOGRÀFIC
Agenda

DIVENDRES 22 DE NOVEMBRE

FESTIVAL CANÒLICH MUSIC AMB EL LEMA “ATREVEIX-TE. SIGUES TU MATEIX”. 7è Festival de Música CristianaOrganitzen: Bisbat d’Urgell i parròquia de Sant Julià de Lòria. Dies: 22 i 23. A càrrec de: Vocal Groove, Cesc, Dj Nira i Dj Garden. Lloc: Sant Julià de Lòria. Andorra). Més informació a dins l'agenda hi ha l'enllaç del festival.

DIUMENGE 24 DE NOVEMBRE

RETRANSMISSIÓ DE LA MISSA(des del Monestir de Sant Domènec, de les Monges Dominiques, a Sant Cugat del Vallès)Presideix la celebració: Mn. Carles Cahuana. Intervenció en els cants: Coral Tívoli, de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès, diòcesi de Sant Feliu de Llobregat). Director: Gregori Martínez Pérez. Canal: TVE 2. Hora: 10.30 h.

DIMECRES 27 DE NOVEMBRE

“LA QUARTA HORA DE DIMECRES”. CONFERÈNCIA SOBRE “PER QUÈ ESTUDIAR RAMON LLULL EN TEMPS DE CRISI”. En el marc de l’Acte acadèmic amb motiu de la festivitat del beat Ramon Llull, patró de la Universitat Ramon Llull, organitzat per la Facultat de Filosofia de Catalunya. A càrrec de: Dra. Maribel Ripoll. Lloc: Sala Sant Jordi del Seminari Conciliar de Barcelona, c. Diputació, 231, Barcelona. Hora: 12.10 h

Amb la col·laboració de la Direcció General d'Afers Religiosos del Departament de Governació i Relacions institucionals
Tota la informació continguda en aquesta página és propietat de l'Agència Cristiana de Notícies Flama.info o bé d'altres mitjans, la qual cosa s'avisarà sempre. Per a qualsevol dubte entreu a l'apartat contacte/suggeriments.
© Copyright www.flama.info · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font.