El cardenal Lluís Martínez Sistach va explicar que la classe de religió "contribueix que els alumnes puguin comprendre moltíssims continguts de la nostra història i de la nostra cultura, que estan teixits de continguts cristians".
"Què ofereix la nostra societat als adolescents i als joves?, es preguntava en la seva carta dominical l'arquebisbe de Barcelona. Quins valors seriosos i autèntics presideixen la seva formació i educació? La classe de religió i de moral catòliques són uns bons mitjans per oferir coneixements i valors espirituals que són indispensables per aconseguir una autèntica i rica educació integral de la persona humana".
"Aquesta classe, va afegir, contribueix a una formació humanista que l'escola ha d'oferir i promoure. Un humanisme tancat, impenetrable als valors de l'esperit i a Déu, podria aparentar triomfar. L'home pot organitzar la terra sense Déu, però, al final, sense Déu, tan sols s'organitzarà contra ell mateix. L'humanisme exclusiu és un humanisme inhumà".
"Els joves aspiren a trobar valors sòlids i permanents que puguin donar significat i finalitat a la seva vida. Busquen un terreny sòlid, un punt elevat on empeltar-se. La classe de religió ajuda a trobar aquests valors que donen sentit a la nostra vida, satisfan el nostre desig innat de transcendència i enriqueixen la nostra cultura personal", va concloure. |